Publicador de continguts

Conveni amb la defensora de la ciutadania d’Arenys de Mar per millorar l’atenció a la ciutadania i garantir els seus drets

Firma del conveni

  • El compromís entre les dues defensores és atendre les queixes dels usuaris del servei d’aigua, recollir millores del mateix servei i tractar amb la màxima sensibilitat la situació de les persones vulnerables per assegurar-ne la protecció i l’accés a l’aigua. 

La defensora de la ciutadania d’Arenys de Mar, Maria Teresa Verdura, i la defensora del client d’Agbar (customer counsel), Inmaculada Bermúdez, han signat un conveni per millorar l’atenció als usuaris i usuàries del servei municipal d’aigües d’Arenys de Mar. La signatura ha tingut lloc el 5 d’octubre al Centre Cultural Calisay d’Arenys de Mar.
La defensora de la ciutadania té com a missió general la defensa dels drets fonamentals i de les llibertats públiques de la ciutadania d’Arenys de Mar. Amb aquesta finalitat, supervisa l’actuació de l’Ajuntament d’Arenys de Mar. 
A Arenys de Mar gestionem el servei d’aigua i duem a terme les funcions associades a la captació, el tractament, l’emmagatzematge i la distribució de l’aigua potable; i el manteniment de les instal•lacions del servei, així com les tasques de contractació, facturació del servei d’aigua i atenció al client.

Així mateix, disposem del servei independent de customer counsel, o defensora del client, per atendre i resoldre de manera gratuïta les reclamacions dels usuaris i usuàries de l’operadora. L’oficina de la defensora del client atén conflictes entre la companyia i els seus clients, i busca solucions en un entorn amistós. Intervé quan el client no està d’acord amb la resposta que li ha ofert la companyia, o bé quan no ha obtingut resposta a la seva reclamació. La resolució que s’estableixi per part de la customer counsel és de compliment obligat per a nosaltres i voluntari per als clients.

Firma del conveni

A més, la defensora del client té com a missió fomentar el diàleg entre organitzacions relacionades amb els drets de les persones, escoltar i atendre les necessitats dels usuaris i usuàries, i presentar propostes a les operadores per millorar el servei.

Gràcies al conveni signat, ens comprometem amb la defensora de la ciutadania a atendre amb celeritat qualsevol queixa que puguin rebre dels ciutadans i ciutadanes d’Arenys de Mar, així com a mantenir un diàleg periòdic per recollir recomanacions de millora del servei. Així mateix, el conveni inclou el compromís de tractar amb la màxima sensibilitat qualsevol cas que la defensora de la ciutadania pugui detectar de persones en situació de vulnerabilitat, per assegurar-ne la protecció i el dret d’accés a l’aigua.