Detalle de Noticia - AGBAR
El teu servei
-
En un habitatge, què he de fer per sol·licitar l'alta de l'aigua?
El tràmit és diferent si l'habitatge ha tingut aigua anteriorment o si no n'ha tingut mai. Els documents que et demanem són els que detallem a continuació, però pot haver-hi algunes diferències segons el municipi en què vulguis fer l'alta:
- DNI, CIF o NIE.
- Cèdula d'habitabilitat o qualificació definitiva si és habitatge de protecció oficial. Són documents que acrediten que l'habitatge compleix les condicions mínimes d'habitabilitat.
- Escriptura de la propietat, contracte privat de compra o contracte d'arrendament (únicament els fulls en què es mostri el titular i l'adreça) per acreditar el dret d'ús d'aquest habitatge.
- Butlletí de l'instal·lador, per justificar que la instal·lació interior ha estat revisada per un instal·lador. Aquest document se sol·licita al contractista únicament en obres noves o en habitatges que mai no han tingut aigua de la xarxa d'abastament.
- Llicència de primera ocupació o comunicació prèvia.Aquest document es requereix al contractista únicament en obres noves o habitatges que mai no han tingut aigua de la xarxa d'abastament. No és un document obligatori en alguns municipis, així que cal consultar-ho en cada cas.
- Dades de domiciliació bancària (IBAN) i mandat SEPA del titular del compte en el cas que vulguis domiciliar el rebut.
- Autorització del titular.En el cas que la persona que fa la contractació no sigui el titular, cal aportar una autorització escrita pel titular i una còpia del DNI del sol·licitant.
-
Tinc un local o una empresa. Quina documentació necessito per donar d’alta un subministrament?
Com a norma general, cal presentar la documentació següent, però pot haver-hi diferències segons el municipi on vulguis contractar el subministrament:
- DNI, CIF o NIE del titular del contracte.
- Autorització del titular. En el cas que la persona que fa la contractació no sigui el titular, cal aportar una autorització escrita pel titular i una còpia del DNI del sol·licitant.
- Escriptura de la propietat, contracte privat de compra o contracte d'arrendament (únicament els fulls en què es mostri el titular i l'adreça) per acreditar el dret d'ús de l'immoble.
- Un dels documents següents: llicència d'activitat, llicència municipal, llicència ambiental, comunicació prèvia de l'activitat o bé declaració responsable de l'activitat, presentades a l'ajuntament. Aquest document acredita que l'ajuntament està al corrent de l'activitat de l'immoble.
- Dades de domiciliació bancària (IBAN) i mandat SEPA del titular del compte en el cas que vulguis domiciliar el rebut.
-
Quant de temps trigaré a tenir aigua després de fer l'alta de subministrament?
Si el teu habitatge o local té connexió d'aigua i només cal col·locar-hi el comptador, tindràs aigua en un màxim de 3 dies després de fer la contractació, sempre que la instal·lació reuneixi les condicions necessàries i ens facilitis l'accés a l'habitatge.
-
Què he de fer per canviar el titular del servei?
En cas que es tracti d'un habitatge, et demanem les dades següents, tot i que en alguns municipis la documentació pot variar:
- DNI, CIF o NIE del titular nou.
- Escriptura de propietat, contracte privat de compra o contracte d'arrendament per acreditar que ets el llogater o el propietari d'aquest habitatge o local.
- Autorització del propietari: en cas que siguis l'inquilí, et demanem una autorització del propietari, llevat que l'autorització consti explícitament al contracte d'arrendament.
- Lectura del comptador. Si no la tenim, farem una estimació de la lectura.
- Dades de domiciliació bancària (IBAN) i mandat SEPA del titular del compte en cas que vulguis domiciliar el rebut.
-
M'he mudat a un domicili nou. He de fer una alta nova o em puc subrogar al contracte que hi havia anteriorment al meu habitatge nou?
En el cas de mudances, o quan un habitatge és ocupat per una persona diferent de la que va signar el contracte de subministrament, cal fer un canvi de titularitat o un contracte nou. Una subrogació és una gestió que pot formalitzar-se per defunció, separació de béns o fusió d'empreses. Comporta una subrogació directa de tots els drets i les obligacions de l'anterior contracte de subministrament i no suposa cap cost addicional.
-
He de permetre l'entrada al meu domicili del personal de l'empresa subministradora?
Sí. Els sol·licitants d'un subministrament han de permetre a l'entitat subministradora la col·locació dels elements necessaris, així com permetre l'entrada al personal autoritzat i acreditat per l'entitat, perquè puguin fer totes les comprovacions relacionades amb el subministrament.
-
Qui s'encarrega de la connexió i la desconnexió dels comptadors?
La connexió i la desconnexió del comptador o de l'aparell de mesurament la porta a terme l'entitat subministradora, que pot precintar la instal·lació i és l'única autoritzada per treure'n el precinte.
-
On es col·loca la bateria de comptadors?
Les bateries de comptadors divisionaris s'instal·len als locals o als armaris destinats exclusivament a aquest efecte. Els armaris han d'estar situats a la zona d'ús comú de la planta baixa de l'immoble i han de tenir accés directe des de l'entrada. S'instal·la una vàlvula de retenció a l'origen de cada muntant i al punt de connexió amb la bateria de comptadors divisionaris per impedir que hi hagi retorns d'aigua a la xarxa de distribució.
-
Quins tipus de comptadors o equips de mesura hi ha?
Com a norma general, i per als immobles amb accés directe al carrer, el càlcul i el control de consums s'efectua mitjançant una bateria de comptadors. Quan hi ha més d'un habitatge o local, és obligatori instal·lar un comptador per a cada un, a banda dels necessaris per als serveis comuns.
-
Soc promotor d'habitatges. Puc sol·licitar una connexió de servei a l'aigua o al clavegueram?
Per sol·licitar una connexió de servei a l'aigua o al clavegueram, necessites presentar la documentació següent perquè puguem fer un pressupost:
- DNI, CIF O NIF.
- Plànol de situació de la finca.
- Plànols d'instal·lació de fontaneria i desguassos (per a sol·licituds de més d'un habitatge).
-
Com puc donar de baixa el servei d'aigua?
Pots fer-ho a través dels nostres canals d'atenció presentant la documentació següent:
- DNI o NIF.
- Lectura del comptador.
- Quan el sol·licitant no coincideixi amb el titular de la pòlissa, necessitem una còpia del DNI del titular i del sol·licitant i una “declaració d'autorització” signada pel titular.
-
Què he de fer per comprovar si tinc una fuita a casa?
A continuació t'indiquem els passos que has de seguir:
- En primer lloc, has de localitzar el teu comptador d'aigua. Si el teu habitatge forma part d'un bloc de pisos, entra a la sala de comptadors de la finca. A la bateria de comptadors hi ha un plànol on podràs trobar la ubicació del teu comptador.
- Seguidament, comprova que el comptador funcioni correctament. Per comprovar-ho, deixa una aixeta oberta a casa teva o al teu local. L'agulla vermella de l'esfera gran o l'última xifra vermella del comptador (si és electrònic) s'ha de moure en sentit ascendent. Mantenint l'aixeta oberta, tanca la clau de pas del comptador i comprova que no registri cap moviment.
- Finalment, torna a obrir la clau de pas i tanca totes les aixetes de casa durant una hora aproximadament. Observa si el comptador ha registrat consum d'aigua. Si és així, és molt possible que hi hagi una fuita a la instal·lació, ja que el comptador només registra consum si hi passa aigua.
-
A qui he de trucar si tinc una fuita d'aigua?
Si tens una fuita, t'has de posar en contacte amb un lampista o una empresa especialitzada, o bé comprovar si l'assegurança de llar cobreix aquest tipus de reparacions. Et recordem que la conservació i la reparació de qualsevol avaria a les instal·lacions interiors és responsabilitat de l'usuari.
-
A qui he de trucar si el meu desguàs o el de la comunitat té una avaria o una obstrucció abans d’arribar a la conducció del clavegueram general del carrer?
Quan la connexió del clavegueram està obstruïda o avariada, sigui a la instal·lació interior o a la canalització del clavegueram, el responsable és el propietari de la finca o de l'habitatge que la utilitza. Cal evacuar les aigües brutes a la xarxa general d'abocaments o al clavegueram municipal. T'has de posar en contacte amb una empresa privada per desembussar les canalitzacions d'abocament de residus.
-
No tinc aigua a casa. Què faig?
- En primer lloc, esbrina si la falta d'aigua afecta tots els punts d'aigua de casa teva. Si és així, contacta amb algun veí per saber si la incidència és general. Si no afecta els veïns, comprova que la clau de pas interior de casa teva estigui completament oberta.
- A continuació, verifica que el comptador o l'equip de mesura tingui les dues claus de pas obertes (és a dir, girades completament a l'esquerra). Recorda que per localitzar el teu comptador d'aigua en un bloc d'habitatges, has d'entrar amb la clau universal a la sala de comptadors, que generalment és al portal o al vestíbul de la finca. A la bateria de comptadors hi ha un plànol on podràs trobar la ubicació del teu comptador.
- Si després d'haver fet aquestes comprovacions continues sense aigua, truca'ns al nostre telèfon d'avaries i farem tot el possible per ajudar-te.
-
Han reparat recentment una avaria d'aigua al carrer i ara no tinc prou pressió a casa. Què faig?
De vegades, mentre es produeix una fuita o durant la seva reparació, és possible que la mateixa pressió de l'aigua pugui arrossegar petites partícules de sorra de les canonades generals i també de les particulars de la finca. Per sort, no es tracta de res greu. En la majoria dels casos, transcorreguts uns minuts després de la reparació de l'avaria exterior, hauria de restablir-se la normalitat en el subministrament i recuperar la pressió habitual. No obstant això, si continues sense la pressió habitual, truca'ns al nostre telèfon d'avaries i farem tot el possible per ajudar-te.
-
No tinc pressió d'aigua a casa. Què faig?
- Comprova que la clau de pas interior de casa teva estigui completament oberta. Si tens instal·lat algun aparell reductor de pressió, comprova que funcioni correctament.
- A continuació, verifica que el comptador o l'equip de mesura tingui les dues claus de pas obertes (és a dir, girades completament a l'esquerra). Recorda que per localitzar el teu comptador d'aigua en un bloc d'habitatges, has d'entrar amb la clau universal a la sala de comptadors, que generalment és al portal o al vestíbul de la finca. A la bateria de comptadors hi ha un plànol on podràs trobar la ubicació del teu comptador.
- Si després d'haver fet aquestes comprovacions continues sense pressió, truca'ns al nostre telèfon d'avaries i farem tot el possible per ajudar-te.
-
No tinc pressió a l'aigua calenta de casa meva. Què faig?
Recorda que l'empresa d'aigua només et subministra aigua corrent a través de la xarxa de distribució general. És a dir, es tracta d'aigua freda. Obre qualsevol aixeta de casa i comprova que l'aigua freda té la pressió habitual. Si no és així, revisa la clau de pas interior i que el comptador o l'equip de mesura tingui les dues claus de pas obertes (és a dir, girades completament a l'esquerra). Recorda que per localitzar el teu comptador d'aigua en un bloc d'habitatges, has d'entrar amb la clau universal a la sala de comptadors, que generalment és al portal o al vestíbul de la finca. A la bateria de comptadors hi ha un plànol on podràs trobar la ubicació del teu comptador. Si, així i tot, continues sense tenir pressió a l'aigua calenta, contacta amb un lampista o amb la teva assegurança de la llar perquè verifiquin la instal·lació i el circuit de l'aigua calenta.
-
Què em cal per registrar-me a l'àrea de clients?
- Has de ser titular d'algun contracte de subministrament d'aigua de la nostra companyia i introduir al formulari les dades personals que et sol·licitem i que ens vas donar com a client, incloent-hi el número de contracte, el DNI o NIE i l'import de l'última factura.
- Has d'introduir un nom d'usuari i una contrasenya que puguis recordar fàcilment i una adreça electrònica a la qual puguem enviar-te les comunicacions.
- A partir d'aleshores podràs fer les gestions que necessitis amb nosaltres.
-
Necessito un duplicat de factura del meu subministrament: on puc dirigir-me?
Pots fer-ho fàcilment i ràpidament mitjançant la nostra àrea de clients, o també a través del nostre telèfon d’atenció al client. En aquest vídeo tutorial t'expliquem com fer-ho.
-
Transcripció
Descarregar les teves factures és molt senzill si t'has donat d'alta en l'Àrea de Clients de la web. Accedeix al teu compte i ves a la secció «Gestions online» del menú principal. Després clica l'opció «Descàrrega massiva de factures». Fes clic en la pestanya «Sol·licitar descàrrega» i omple els camps necessaris. Assigna el nom que vulguis a la descàrrega i indica el període temporal que necessites. També pots triar com vols seleccionar les factures, per document d'identitat o per número de contracte. Tot seguit, marca una a una les factures que vols descarregar i fes clic a «Continuar». Verifica que les factures seleccionades són les que necessites. Pots descarregar-les en un Excel amb el botó “Descarregar llistat”. Per a descarregar-les en PDF, fes clic a ‘Confirmar’ perquè es processi la teva sol·licitud. Rebràs un correu electrònic que t'avisarà que les factures s'han descarregat correctament. Si no veus el correu a la teva safata d'entrada, revisa la carpeta de correu brossa. A partir d'aquest moment ja tindràs les factures a la teva disposició a la pestanya ‘Descàrregues sol·licitades’ i podràs descarregar-les en format PDF. Amb la web, tot són avantatges.
-
-
Com puc pagar la meva factura?
Disposem de diversos canals de pagament perquè tinguis la màxima flexibilitat:
- Domiciliació bancària: canal de pagament més fàcil i còmode, utilitzat per la majoria de clients. Tan sols ens has de facilitar el número de compte bancari en format IBAN (2 lletres, 2 números de control i 20 números més) i el document SEPA firmat. Domicilia ara els teus rebuts còmodament a través de l’Àrea de Clients.
- Apartat “Pagament de factures” d’esta mateixa pàgina web: pagament en línia mitjançant targeta de crèdit o dèbit. Et caldrà la informació següent: codi CPR, emissora, referència, identificació i import que es mostra en la part inferior de la factura, al costat del codi de validació del pagament. En aquest vídeo tutorial t'expliquem com fer-ho.
-
Transcripció
Pots pagar les teves factures des del web sense d’haver-te registrat a l’Àrea de Clients. És molt senzill, només cal que tinguis a mà la factura que vols pagar i seguir aquests passos: Ves a «El Teu Servei», en el menú principal, i selecciona «Pagament de factures». Accedeix a l’entitat bancària des de la part inferior de la pantalla. No cal ser client de l’entitat per a poder pagar. Selecciona «Pagar ara amb codi CPR i/o emissora» i emplena les dades que se sol·liciten. Les trobaràs en la part inferior de la factura: CPR, emissora, referència, identificació i import. Escriu les dades sol·licitades que trobaràs a la part inferior de la factura. Recorda que cal introduir-les sense guionets i que cal indicar-hi l’import exacte. Un cop hagis emplenat les dades, només faltarà que hi introdueixis la informació de la targeta bancària. Per acabar el procés, fes clic a «Pagar». També pots pagar les factures si t’has registrat a l’Àrea de Clients. Accedeix al teu compte i fes clic a «Les meves factures». Les factures pendents de pagament apareixen a la part inferior. Clica a «Veure factura online» i després en «Accions» i baixa la factura en PDF, ja que la necessitaràs després. Torna a la secció anterior, «Les meves factures». Clica a «Pagament online» i accedeix a l’entitat bancària. Selecciona l’opció «Pagar ara amb número de codi de barres». Per a introduir el codi d’identificació, observa la part inferior de la factura que has baixat. A sota del codi de barres trobaràs el nombre que has de copiar i enganxar al el camp requerit. Escriu la teva adreça electrònica d’usuari i clica a «Iniciar pago». Només falta introduir les dades de la targeta bancària i fer clic en «Pagar» per a finalitzar el procés. Amb el web, tot són avantatges.
- Telèfon d’atenció al client
- Desplaçant-te a alguna de les entitats col·laboradores que es mostren en la part inferior de la factura (Correus o entitats bancàries), podràs pagar en metàl·lic o amb targeta bancària, presentant el document amb el codi de validació bancària que t’hem fet arribar.
- Desplaçant-te a les nostres oficines d’atenció al client, on només podràs pagar amb targeta de crèdit o dèbit, o sol·licitar un document de pagament per a pagar en efectiu en les nostres entitats col·laboradores.
-
Com puc emetre algun document de pagament d’alguna de les meves factures?
En aquest vídeo tutorial t'expliquem com fer-ho.
-
Transcripció
En primer lloc, per sol·licitar el document de pagament d'una factura pendent, has d'accedir al teu compte a l'àrea de clients i anar a la secció del menú “Gestions online”. Un cop hi hagis accedit, podràs visualitzar les gestions que pots fer, classificades per grups segons la tipologia. Seguidament, selecciona l'opció “Documents de pagament”, que és dins el grup de "Gestions, Factures i pagaments”. A continuació, selecciona el contracte que conté les factures pendents de pagament i fes clic a “continuar”. En el següent pas selecciona les factures de les quals necessites el document i prem el botó “Generar document de pagament”. A continuació, s'obrirà que permet que permet cancel·lar l'operació o confirmar-la fent clic al botó “generar document”. Finalment, fes clic al botó “descarrega document de pagament” per a generar el PDF del document, que es desarà al teu ordinador i estarà disponible per imprimir-lo quan calgui. Amb el web, tot són avantatges!
-
Gestions en Línia
- Factures, pagaments i consums
- Contractes
- Modificació de dades
- Altres gestions
El Teu Servei
- Factures i preus
La Teva Aigua
- El nostre paper en el cicle urbà